17.12.2012

Yusuf İle Züleyha


Bu hafta sonunun asıl olayı benim hayatımda ilk defa operaya gitmiş olmamdı, başka da bir olayı yok zaten.  Şimdi ilk opera deneyimim olduğu için oyun hakkında çok profesyonel yorum yapamayacağım haliyle. 

Hikayenin anlatılış biçimi, detayların fazla atlanmaması ve operanın sunduğu imkanlarla bize hikayeyi olduğu gibi yansıtabilmesi güzel; söylenen parçaların birbirini çok sık tekrar etmesi, dekorun azlığı, sahnenin ufak olması tabi ki negatif yönleriydi. Oysaki zaten az opera salonu olduğundan, var olan salonların da küçüklüğünden biletler satışa çıktığı gün tükeniyor. Yani daha geniş bir alanda oynanırsa yine tam kapasite seyirci bulur gibime geliyor. Bir de Fulya’da sahne var orayı da denemek lazım.

Oyunculardan özellikle Züleyha rolünde Burçin Çilingir Savigne’ye bayıldım. O nasıl sestir yereppim Allah özenmiş de soprano yaratmış. Rolündeyse aşık Züleyha olarak gayet başarılıydı. Yakup rolünü daha az etkileyici buldum, zaten normalde de “tutkun aşık olmak mı, sadık hizmetkar olmak mı?” diye sorsalar, asilik içimde var, Züleyhaaaaa diye atlayıveririm.

Oyunun, İstanbul Devlet Opera ve Bale sitesinden aldığım fotoğraflarına aşağıdan bakabilirsiniz. Sizi de bir gün beklerim ;)




8 yorum:

  1. Yoğun olmasam,gider izlerim.Güzel bir hafta sonu etkinliği olmuş.Tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya etkinlik olarka güzeldi de oyun olarak bilmem acaba nasıldı? bazı aksaklıklar yok değildi. bir oyuncu olarak siz ne hissedersiniz bilemiyorum.

      Sil
  2. Yurt dışındaki muadilleri her anlamda daha kaliteli;her süreçte daha fazla destek alıyorlar.Bu arada,Muhteşem Süleyman operası yakında sahnede.

    Haber link'i aşağıda

    http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=385754&kn=12&ka=4&kb=12

    YanıtlaSil
  3. Tabi,
    premier'i İzmir'de yapıyorlar.Dev bir çalışma bu.Türkiye'deki bir çok ile turne yaparlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam ben turne olacak mı emin olamadığımdan sormuştum.
      Zaten siteye üyeyim, biletleri çıktığı an haberim oluyor. Kaçırmam yani.

      Sil
  4. Güzel duruyor :) Ankara Operası ise alabildiğine dökülüyor. En son iki ay evvel Don Giovanni'ye gitmiştim. Prodüksiyon ilkokul müsameresi terk !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya. Açıkçası bu devlet operalarında fiyat ve sınırlı kişi katılımı nedeniyle zaten yapılmaması da normal zihin. Harbiye'de gittiğin gösteriler de alabildiğine kalabalık ve inanılmaz bilet fiyatı veriyorsun dekoru, kıyafetinin de bütçesini karşılıyor.

      Sil