17.10.2012

Kulağıma Son Takılanlar...

İnsan deli çağındayken You Oughta Know'daki gibi sözlere sahip bir şarkı duyduktan sonra kaseti temin edip, hemen her şarkıda “oha oha” diyebiliyorsa o albüm iyi, o sanatçı da sanatçıdır. O nedenledir ki Alanis Morisette’in yeni albümü çıkmış dendiğinde de ben böyle bir heyecanlandım albümdeki şarkıları tek tek dinlerken sabırsızlandım falan. Havoc And Bright Lights albümünü dinlerken, susuzluktan ve sıcaktan ölürken boğazıma kola doldurmuş bir insan kadar ferahladım. Bir kere albüm inanılmaz enerjik olmuş.

Albüm klibi çekilen Guardin’la başlıyor. Guardian, gayet naif sözlere sahip olsa da temposu çok kuvvetli bir şarkı. Sonrasında Woman Down geliyor. Ben bayılıyorum böyle anlamlı şarkılara. Konser esnasında şarkıya eşlik ederken zıp zıp zıplamak eminim çok eğlenceli olacaktır. Albümde benim bir sevdiğim şarkı da Numb. Asi yapıncak sözleri ve tabi ki keman kullanılmış olması etkileyicilik unsurunu ikiye katlıyor. Celebritiy müzik altyapısı çok hoş ama bize hitap etmiyor sanki pek. Biz ünlü değiliz ki ühüühü bi kuru maaşa çalışıyoruz be abla :/ Bişey yapmıyoz yani ünlü olmak için. Ondan sonra sırasıyla sevdiğim şarkılar ‘til you, Lens, Havoc, Empany olarak ilerliyor. 

Bence kesin hemen dinleyin, evlenmiş, anne olmuş, yumuşamış diyenlere aldanmayın. Alanis hep Alanis ya canım o benim. Alanis’in bundan sonra yapabileceği tek hata o upuzun saçlarını kestirmek olacaktır. Bence…

Ahanda şarkı


 Bir yeni albüm bıdık bıdık şarkılar yapan ülkemize gelmiş, benim de yeterlilik yüzünden bir güzel kaçırdığım Two Door Cinema Club’ın Beacon albümü. Bunlar da tutmuşlar ilk şarkıyı Sleep Alone’a çekmişler. Albüm genel olarak bu şarkı gibi kıpır kıpır. Belki bir önceki albümden biraz daha durgun olduğunu söyleyebiliriz ama bunun kötü olduğunu söyleyemeyiz. Albümdeki çoğu şarkıyı çok sevdim, hepsini defalarca sıkılmadan dinleyebiliyorsunuz. Ama benim için Sleep Alone bunlardan biri değil.
Kendi tavsiyelerim; en önce paylaştığım Next Year, Sun, Handshake, Pyramid ve The World Is Watching. Yani her şarkıyı en az 2 kere dinleyip bir sonrakine geçiyorsunuz. Bende öyle oldu.

Bu da dediğim şarkısı


En son albümümüz Grizzly Bear’ın Shields albümü.  Benim durgunluğundan ötürü önce ısınamadığım bir albüm oldu Shields. İlk dinleyişimde dikkatimi çeken şarkılar, kesinlikle Sleeping Ute –çok başarılı bence- ve A Simple Answer’dı. Albümde en beğendiklerim hala bu şarkılar gözümde, pek bir şey değişmedi yani. İlk dinlenim önemli :  )Yet Again’in klibiyle birlikte izleyince bende büyüsü bozuldu, sanki alakasız bir klip mi olmuş ne? Ben pek beğenmedim. Şarkıysa gayet güzel aslında…
Albümdeki favorim en sonda pıt diye çıkıveren Sun in Your Eyes. Hatta bu şarkıyı albümde en beğendiğim olarak değil baya baya beğendiğim şarkılar arasına koyup, şarkıyı da sizinle paylaşıyorum. İyi dinlemeler…

4 yorum:

  1. doyurucu bir yazı olmuş hocu öncelikle :)

    alanis morissette öncelikle beni ismiylen cezbetmişti.. ve sonra tipik oha oha tepkileri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok o saçları kısacık kestiğinde vermiştim o tepkiyi ben, neyse çabuk uzamış yine de :)

      Sil
  2. ah ah ben bır fılmle asık olmustum ona :) yok yok tabırı olarak :P son albumu bendde dınleyım merak ettım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesin dinle, canlı canlı kulaklar rock müzik görsün :))

      Sil