19.04.2013

Gamze'den Kamu Spotu Niyetine: Saçlar

Bir kadının en tehlikeli olduğu zaman saçlarının tamamen düzeldiği, yeterince uzadığı, uçlarının olabilecek en iyi şekilde sağlıklı olduğu ancak hayatında hiçbir değişikliğin olmadığı dönemdir. Çünkü o dönemde her sağlıklı ve toplum baskısıyla evrilmiş kadın, bu değişikliği ilk olarak saçında arayacaktır.

Durun sevgili bayan blogdaşlarım, o tuzağa düşmeyin! Acaba sarı mı yapsam, sarı abartı olur acaba gölge mi attırsam aralara, gölge de belirsiz olmasın şimdi karamel mi yapsam, kızıl aslında yüzüme renk getirir, beyaz tenliyim çikolata kahvesiyle bi renk mi gelse… Falanlar filanlar… İşte bu benim hayatım boyunca düştüğüm en büyük hatalardan biridir. Yanlış sevgiliye kapılmaktan daha büyük felaket, söylüyorum bakın. Çünkü yanlış erkeğin acısı 2 ayda geçerken, saçları benim gibi ince ve geç uzayan birinin sarıdan kendi rengine dönmesi 1 yıl rahat sürüyor. Yanlış tercih erkek olduğunda her aynaya baktığınızda onu görmezsiniz ama saçınızı görürsünüz. Bildiğin düz kadın Gamze’yim bu konuda Sami’ye de rakibim. Ama gerçek yalın ve apaçık ortada : )

Yıllardır saçımı, kısa, küt, erkek kesim, sarı, siyah, kızıl, kırmızı-bildiğiniz-, çikolata kahvesi gibi türlü renk ve modelle şenlendirmiş, çıtçıt da kullanmış, kaynak da taktırmış bir insan olarak sizi bu muhteşem güneşli ve en sonunda baharımsı havada uyarmak istedim.

Yine de tavsiyelerim var tabi ki

Kaynak: 2 yıl kullandım, bir zararını görmedim. Çok doğal duruyor, yıkarken sabah kalktığınızda çıtçıt gibi tekrardan takmaya uğraşmanıza gerek yok. Ancak bir zararını görmedim derken, çıkarma aşamasında tabi ki de saçınızı yıpratıyor, biraz da yoluyor. Kaynağı saçını sarıya boyatıp, yakan sonra da kendi renginde uzatmaya karar veren ama yıprandığı için uçlarından kestirmek zorunda kalan insanlara tavsiye ediyorum. Bir de saçlarınız çok dalgalı olamamalı. Sonra o yolukluk açılmaz saçlarınız kesilir falan filan bana kızmayın. Ama dediğim gibi düz-hafif dalgalı saçlarda bunalıma girmeden saçları uzatmanın altın yolu. 

Saçların kaynaklı hali










Aşk Alevi: Kolestonun bu rengi ne tuhaf, nasıl alımlı, nasıl ben burdayım diyen bir renktir. Hayatımda kızılın kahverengileşmediğini gördüm ve belki tabanda ilk olarak bu kızılı kullandığımdan sonraki hiçbir kızıl boya akıp, kahverengi olmadı. Saçın cinsiyle de alakalı olabilir.


 

Çıt-çıt: Bunu alın evde bulunsun, hele ki saçlarınız cılızsa… Düğüne derneğe gidecekken dalgalı modele bir de hacim katmak istiyorsanız mükemmel oluyor. Hem de bukleler düşmüyor, saç formunu koruyor.

Sarı-Platin: Bunu direk yapmayın, yani yapmayın, hele saçınızda boya varsa, sanki suluboya karıştırırmışçasına siyah üstüne sarı boyayla bildiğiniz saçta yeşil rengi elde edebiliyorsunuz. İnanılmaz yaratıcı değil mi…

Ya aslında son söz olarak üst paragrafı okuyun diyorum. çünkü saçlarınızın ve kendinizin en güzel hali, doğal hali...

8 yorum:

  1. bu konuda da mı aynıyız üstad yau:) bu saydığın işlemlerin hepsinden (aşk alevi yerine de bir zamanlar karamel olduğumu düşünürsek)ben de geçtim. ve geriye bir ben bir de ince kedi kuyruğu kıvamına dönüşen saçlarım kaldı. kendim ettim kendim buldum da diyebiliriz:) herhalde bir 3 senedir falan boyatmayı geç, kuaföre bile senede 1 kez gidiyorum veya gitmiyorum yani o derece gözüm korktu:) Bir de dediğin gibi ne varsa doğallıkta var, insan yaşı geçince anlıyor bunu. 27 yaşında olabilirim ama saç tecrübem 72 yıllık:D diyebiliriz:)Ay beyazım bile var 4 5 tel ayol=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nee kedi kuyruğu mu?! Sevgili meslektaşım hiç kendine haksızlık etme, ben bakıyorum fotoğraflarda gayet güzel duruyor ama öncesinde daha da gürse bilemeyeceğim neticede her artı işlem saça zarar bu bir gerçek :)
      En iyisini yapıyorsun kuaföre uğramamakla. Bende de çıktı beyazlar, hep bu iş yüzünden :P Ama takmıyorum, koparmıyorum, kesmiyorum. Öyle duruyorlar, seviyorum beyazlarımı :P

      Sil
  2. kesinlikle tam iki yıldır saçlalrımdaki oryali atmaya çalışıyorum ama boyatmadan önce benzer aman dikkat yazıları okusam da kendin bizzat yaşamadan anlayamıyormuş insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O oriel ah o oriell... Ne canlar yaktı!! Yok yok, ille bir kere yapılacak o saçlar, bir mahvolacak illa ki, doğru söylüyorsun.

      Sil
  3. Ahh o kadar minnak saçlarım var ki kuzum, sanırım senin de dediğin gibi çıt-çıt almak en mantıklısı benim için :(

    Bu arada senin saçlarına bittim, maşallah :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman onlar fotoğrafta öyle, bir de alttan alttan fönlüyorum ki kabarık dursunlar :))
      Kesinlikle çıt-çıt çok kullanışlı, hele özel gecelerde vs.lerde

      Sil
  4. kızıl manyağı olarak çok mahvettim bende saçlarımı ama hala kızıldan alamıyorum kendimi. saç boyum en son ne zaman omuzlarımdan aşağı indi hatırlayamıyorum. aşırı derecede ince telli, cansız, sönük ve uzamayan saçlarım var. uzatıcam uzatıcam deyip canım sıkılınca kızıla boyuyorum. o lanet olası kızılla 1 maksimum 2 hafta mutlu mesut olup akmış rengi kahve ile kapatıp victoria beckham modeli kestiriyorum saçımı.
    bu arada perçemlerine kalabalık bir kitle olarak bayıldık belirtmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay canım sağolun, kendim kesiyorum kaküllerimi yıllardır uzmanlaştım bu konuda :)
      Bence kızıl istiyorsan dediğim gibi aşk alevini dene. Bence saçını kestirme, ama kestirmeyince de yaklaşık 1 yıl süren, ne uzun-ne kısa hiç tarz olmayan ve tam omuz civarına geldiğinden şekil almayan bir saç uzunluğu oluyor. İşte onu bir atlattın mı tam sen sağ ben selamet durumu :)
      Şöyle benim de saçım çok ince ve uzadıkça da inceliyor. Saçım tam 2 yıldır omuzlarımdan aşağıda ancak kendini bulması sürekli uçlarından aldırarak ve daha fazla kestirmeyerek şu an ancak gerçekten uzun duruyor. İşte sabretmek çok önemli :/

      Sil