19.03.2012

Tepedeki Aptal ve Beatles


Bu kadar yıl geçti koskoca Beatles, bir dinleyici profili oluşturamadı. The Beatles’ın tarihindeki en büyük problem budur bence.

Yani düşünün herkes her an The Beatles dinliyor olabilir ve siz bunu anlamıyor olabilirsiniz. Allah’ım bu nasıl bir şey? Eminim John Lennon grubun dinleyici yapısındaki bu tutarsızlığı, bu belirsizliği, bu kimliksizliği görse Mark David Chapman’a bırakmaz kendi kendini intihar edip, bir de anlatım bozukluğu yapardı.

Bugün itibariyle, aslında hafta sonu da dahil, bir güneş açtı bir şenlenme etrafta insanlar cıvıl cıvıl… Geçen hafta içinde okuduğumuz, duyduğumuz tüm insanlık dışı felaket haberlerinin bozduğu moraller ister istemez güneşin inanılmaz gücüyle yok oldu. Bir pozitiflik ve ağzımızda bir “Here Comes The Sun” şarkısı... Bak görüyor musunuz her duruma uygun bir Beatles şarkısı mevcut. Hani böyle bir şey The Beatles; çok evrensel. Ama çok fazla, haddinden fazla!

John Lennon yaşarken Hz. İsa’dan bile ünlüyüz demişti de ne kadar eleştirilmişti. Keşke ben de böyle bir grubun üyesi olsam da böyle sansasyonel laflar söyleyebilsem, ünlü olmak mükemmel bir güç.

Beatles fanı bir arkadaşım bana fal bakarken sen de böyle milleti tepeden süzüyorsun, kendini çekiyorsun aynı The Fool On The Hill şarkısındaki gibi demişti. Bana aptal mı demek istedi, asosyal mi anlayamadım açıkçası, ama “sen de çok coolsun yahu” şeklinde yorumlamayı daha uygun buldum.

Ne düşünürsen öyledir demişler ya, öyle midir gerçekten?

Yine de ben ünlü olsam “arka taraftakiler alkışlasın, öndekiler mücevherlerini şıkırdatsın” lafını söyleyen insan olmak isterdim. Kahrolsun zenginler!

Düşünsenize John Lennon’sunuz, ya da John Lennon’dunuz? Hayat ne kadar mükemmel olurdu…

P.S.: Şimdi favori 10 The Beatles şarkımı yazıyorum. Karizmatik olacak diye en psychedelicleri seçecektim ama kime ne? Ne demişler herkesin Beatles’ı kendine…

10) Eleanor Rigby
9) Something
8) You've Got to Hide Your Love Away
7) In My Life
6) Michelle
5) Don't Let Me Down
4) Because
3) Oh! Darling
2) Across the Universe
1) Strawberry Fields Forever


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder